Mijn lijst met blogs

maandag 15 september 2014

Januari 7 2014 Johnny gaat goed


Januari 7 2014 Johnny gaat goed 


Het gaat goed met Johnny. Het is wennen voor hem, maar hij is vooral erg nieuwsgierig
en dapper.




Gisteren eerst de autorit en daarna hier een rondje door het park geweest.
Daarna het huis laten zien en een kluif gegeven voor wat afleiding.
Voor het donker werd nog een blokje hier door de buurt geweest. We hebben
veel geknuffeld en hij heeft zelfs even gespeeld met zijn nieuwe knuffeltje, een
klein bevertje zonder pieper erin.
Hij heeft rond zessen een bakje brokken gehad en is nog twee keer kort buiten
geweest, maar dat vond ie wel erg spannend zo in het donker.
Hij had wel nog een plas gedaan tijdens het laatste ommetje en daarna is ie gaan
slapen (dat was rond 22.30 uur)
Ik heb vanavond beneden op de bank geslapen om hem gerust te stellen en we werden
om 5.45 uur wakker.
Hij heeft dus behoorlijk goed doorgeslapen vind ik.














De stadsgeluiden zijn wel wennen voor hem en dan kreeg hij gisteren ook nog de vuurdoop
met een politieheli boven de buurt vanwege een overval op een benzinestation ergens in de
buurt. Allemaal heel raar voor hem natuurlijk.

Vanochtend heeft ie lekker geknuffeld met mij en Jordi en nog voor het het licht werd zijn we even naar buiten geweest. Johnny was al relaxter in de straat hier om de hoek en hij heeft geplast en langs de trambaan in het gras gepoept. Daarna wel snel weer naar huis.
Zijn ontbijtje ging er ook goed in en hij heeft daarna nog even lekker liggen tukken.

Daarnet zijn we weer naar het park geweest en hij heeft al wat toekomstige vriendjes ontmoet. Boris en Bink wonen hier op de hoek en daar was het meteen gezellig mee. Vooral Boris (kruising Husky/Rottweiler) vond hij interessant en Boris kwam Johnny wat steun bieden bij het oversteken (de stoplichten zijn nog een beetje eng, want die tikken).
Hij trekt trouwens ook al minder aan de lijn. Die hangt regelmatig losjes tussen ons in en hij kijkt ook vaak achterom of opzij voor bevestiging.

Het enige wat mij opvalt wat ik wel zorgelijk vind is dat hij erg jeukerig lijkt. En ook regelmatig hijgt. Het kan natuurlijk stress zijn, maar ik vroeg me toch af of hij dat voorheen ook wel eens had. Misschien voer gerelateerd?
Ik ben sinds vanochtend wel langzaam aan het aanmengen met een lam/rijst brokje wat mijn oude hondje kreeg. Van Natural Health...misschien dat dat al wat verlichting kan geven. En ik heb hier ook nog Doils Oil staan, een omega 3 olie voor huid en vacht.
Uiteindelijk wil ik hem het liefst op kvv hebben of geperste vleesbrok.

Zodra hij een beetje gewend is gaan we sowieso even langs de dierenarts voor inschrijven en voorstellen aan de assistentes.

Op dit moment ligt hij heerlijk naast mij te slapen op een kussen naast de bank. Dat vindt hij een fijne plek...lekker in de buurt voor een knuffel op zijn tijd.

Hij is hier natuurlijk pas net een dag, maar ik voel me zielsgelukkig met Johnny en ik heb er vertrouwen in dat hij het hier goed gaat doen.
We zullen hem regelmatig een extra knuffel van jou geven en we hopen je van het voorjaar een keer op te komen zoeken.

Ik heb wat foto's bijgevoegd. Hopelijk binnenkort foto's van een lekkere wandeling op het strand ;-)

Groetjes en een knuffel van Johnny,
Dasha en Jordi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten